هر آنچه راجع به سندروم کارپال تونل باید بدانید

 

 

یکی از بیماری های بسیار شایع که ممکن است برای شخصی در طول زندگی بارها پیش آید سندرم کارپال تونل است، در این بیماری CTS یکی از اعصاب اصلی دست که مدین نام دارد در ناحیه مچ دست تحت فشار قرار می گیرد و بیماران معمولا با شکایت گز گز و مور مور شدن انگشت های دست بویژه شب ها مراجعه می کنند. برای آشنایی بیشتر با سندروم کارپال تونل با توضیحات دکتر پویان علوی نژاد همراه شوید.

سندروم کارپال تونل

در ابتدای بیماری گز گز شدن در انگشتان دست بوجود می آید و پس از آن بتدریج که بیماری پیشرفت می کند بیماران دچار ضعف انگشتان دست می شوند و در فاز بسیار شدید علاوه بر آتروفی عضلات دست در گرفتن اجسام دچار مشکل می شوند و اون سری و گز گز به همراه مور مور شدن همچنان برقرار است.

محتوا

دلایل ایجاد سندروم کارپال تونل

دلایل ایجاد سندروم کارپال تونل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که شامل :

  1. بارداری
  2. بیماری های غدد درون ریز مانند کم کاری تیروئید
  3. دیابت، بیماری های رماتیسمی
  4. کسانی که سابقه شکستگی های ناحیه دیستال رادیوس یا مچ دست را دارند.

دلایل ایجاد سندروم کارپال تونلراه های درمان سندروم کارپال تونل

معمولا در مراحل اولیه این بیماران توصیه دکتر علوی نژاد این است که از مچ بند های مخصوص استفاده کنند ولی زمانی که بیماری به مرحله متوسط و شدید خود برسد معمولا به بیماران درمان جراحی توصیه میکنند، البته تشخیص قطعی با نوار عصب عضله هست و بعد از آن با معاینه بالینی تشخیص صد در صد برای جراحی داده می شود.
در نهایت یکی از تکنیک های جراحی که توسط متخصصان این حوزه برای این بیماران انجام می شود آزاد سازی عصب مدین به روش مینیمال اینویزیو است که در ادامه فیلم جراحی یکی از بیماران دکتر علوی نژاد که CTS دو طرف جراحی شده در این نوشتار قرار داده شده است.

 سندروم کارپال تونلعلائم سندروم کارپال تونل

  • محدود شدن حرکات دست
  • افتادن اجسام از دست
  • عدم تعادل در نگهداری اجسام

علائم سندروم کارپال تونل

نتیجه گیری

در پایان این نوشتار باید بگوییم که بروز همچین مشکل و بیماری برای هر شخصی در طول زندگی ممکن است و جای نگرانی خاصی ندارد، شما با مراجعه به موقع به بهترین متخصص و جراح ارتوپد می توانید براحتی با این بیماری خداحافظی کنید و دیگر نگران افتادن اجسام از دستانتان نباشید.

دکتر پویان علوی نژاد

اينجانب متولد سال ١٣٥٥در اهوازمي باشم. دوره هاي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان خود را در اهوازگذرانده و در سال ١٣٧٣ در مقطع دكتراي عمومي وارد دانشگاه علوم پزشكي اصفهان شدم. پس از گذراندن دوره ي عمومي ، در سال ١٣٨٥تحصيلات تخصصي خود را در رشته ي ارتوپدي در دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز آغاز نمودم . بعد از اتمام دوره ي تخصصي ، در سال١٣٨٩طبابت خود را دراستان كرمانشاه و خوزستان آغاز نمودم و در اين مدت دوره هاي تكميلي فلوشيپي ارتروسكوپي را در المان و هند و دوره هاي ساليانه prp و Regenerative medicineدرآمريكا گذرانده ام و در حال حاضر ر دو بخش دولتي و خصوصي مشغول به خدمت رساني هستم.

پاسخ

18 − 2 =

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه
Call Now Button