مراقبت های بعد از آرتروسکوپی

مراقبت های بعد از آرتروسکوپی

بعد از جراحی مفصل زانو چه مراقبت هایی را باید انجام دهیم؟ چه داروهایی باید مصرف کنیم تا بعد از جراحی درد نداشته باشیم؟ آیا می توانیم بعد از عمل راه برویم؟ باید تا چه مدت بعد از جراحی مفصل زانو استراحت کنیم؟ برای پیدا کردن جواب سوال های خود می توانید با مطالعه مقاله زیر از نظرات تخصصی دکتر علوی نژاد بهره مند شوید.

مراقبت های بعد از آرتروسکوپی
مراقبت های بعد از آرتروسکوپی

جراحی آرتروسکوپی زانو جهت بازسازی رباط صلیبی قدامی یا acl می باشد. دکتر علوی نژاد متخصص ارتوپدی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. با ارائه خدمات جراحی های تعویض مفصل زانو و جراحی آرتروسکوپی زانو و درمان آسیب های ورزشی می پردازد .

دکتر علوی نژاد برای مراقبت های لازم بعد از جراحی به بیماران می گوید به مدت 2 هفته الی 1ماه تقریباً در دوره نقاهت بعد از عمل نیاز به پرستار خواهند داشت. بیمار باید به مدت حدود 10 روز با استفاده از واکر راه برود و سپس بعد از مراجعه به پزشک می تواند با عوض کردن پانسمان خود، مراحل فیزیوتراپی را به مدت 2 هفته آغازکند.
دکتر علوی نژاد زمان تقریبی برای بهبود زانو بعد از عمل را در نهایت حدود 2 الی 3 هفته پیش بینی می کنند. بیمارن بعد از گذشت این دوره می توانند به راحتی به فعالیت های عادی زندگی خود بپردازند. برای کارهای روزانه و ضروری مانند راه رفتن و استفاده از سرویس های بهداشتی نیز می توانند در دوره نقاهت بدون کمک و نیاز به پرستاری آن ها را انجام دهند.

مراقبت های پس از تعویض مفصل زانو

بهتر است بعد از عمل بیمار راه رفتن با استفاده از ابزارهای کمکی مانند عصا و واکر را آغاز کند؛ در واقع هر چقدر تحرک بیمار زودتر و بیشتر باشد، نتیجه عمل در دراز مدت رضایت بخش تر خواهد بود.

حتماً بیمار باید روی تخت های طبی استراحت کنند و برای سرویس بهداشتی از توالت فرنگی استفاده کنند.

تمرین‌های روزانه زانو را برای بازیابی عملکرد زانو و داشتن زانویی سالم فراموش نکنید.

باید در چند هفته از خم شدن و قیچی کردن دو پا خودداری شود.

اگر برای شخص بیمار از بخیه های قابل جذب استفاده نشده باشد، باید بعد از دو هفته برای کشیدن بخیه ها به دکتر مورد نظر خود مراجعه کند.

بیمار باید همواره هنگام راه رفتن تا پایان دوره نقاهت از زانوبند استفاده کند.

تعویض پانسمان در بیمار نیز باید به صورت روزانه و با استفاده از گاز استریل و بتادین انجام شود. همچنین زخم را باید خشک و تمیز نگه دارید.

داروهای تجویزی را برای کاهش درد مصرف کنید.دقت داشته باشید که بیمار بعد از جراحی باید برای استحمام از پانسمان های ضدآب مصرف کند تا باعث ایجاد عفونت در زانو نشود.

پا را حتماً درسطح بالاتری از سطح قلب قرار دهید؛ زیرا این کار، ورم و درد زانو را کاهش می‌دهد.

از مصرف نوشیدنی‌های الکلی هنگام مصرف دارو پرهیز کنید.

جراحی مفصل زانو ممکن است مانند هر جراحی دیگری با ریسک هایی مواجه باشد؛ بنابراین با انتخاب صحیح و هوشمندانه دکتر خود این ریسک های جراحی را کاهش دهید تا نتیجه رضایت بخشی از عمل دریافت کنید. مراقبت های بعد از عمل جراحی زانو از اهمیت بالایی برخوردار است و سعی کنید توصیه های پزشک را تا جای امکان حتماً رعایت کنید.

راه های ارتباطی با دکتر پویان علوی نژاد :
شماره تماس : 06133916233
پیج اینستاگرام دکتر پویان علوی نژاد

دکتر پویان علوی نژاد

اينجانب متولد سال ١٣٥٥در اهوازمي باشم. دوره هاي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان خود را در اهوازگذرانده و در سال ١٣٧٣ در مقطع دكتراي عمومي وارد دانشگاه علوم پزشكي اصفهان شدم. پس از گذراندن دوره ي عمومي ، در سال ١٣٨٥تحصيلات تخصصي خود را در رشته ي ارتوپدي در دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز آغاز نمودم . بعد از اتمام دوره ي تخصصي ، در سال١٣٨٩طبابت خود را دراستان كرمانشاه و خوزستان آغاز نمودم و در اين مدت دوره هاي تكميلي فلوشيپي ارتروسكوپي را در المان و هند و دوره هاي ساليانه prp و Regenerative medicineدرآمريكا گذرانده ام و در حال حاضر ر دو بخش دولتي و خصوصي مشغول به خدمت رساني هستم.

پاسخ

4 × دو =

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button