آرتروپلاستی آرنج

ایجاد درد در مفصل آرنج جزء دردهای آزار دهنده محسوب می شود . برای رهایی از این درد ها بهترین گزینه درمان آرتروپلاستی یا همان تعویض مفصل است، بنابراین آرتروپلاستی آرنج یکی از تکنیک های مفید به منظور رفع عوارض ناحیه ی آرنج می باشد.

آرتروپلاستی آرنج

در واقع آرتروپلاستی آرنج برای کاهش درد مفصل آرنج انجام می شود در حالیکه این روش مانند آرتروپلاستی زانو و آرتروپلاستی مفصل ران رایج نمی باشد .

آرنج از 3 استخوان تشکیل شده است که کنار یکدیگر قرار دارند . حرکتی که در مفصل آرنج انجام می شود به صورت لولایی می باشد .

دلایل انجام آرتروپلاستی آرنج

قبل از اینکه جراح ارتوپد اقدام به تعویض مفصل آرنج نماید؛ ابتدا سایر روش های درمانی غیر جراحی را برای بیمار امتحان می کند. این روش ها شامل دارو درمانی ، استفاده از ورزش مخصوص ، انجام فیزیوتراپی و … می باشد. در صورتی که درد بیمار با استفاده از روش های غیر جراحی برطرف نشود باید از آرتروپلاستی آرنج استفاده شود .

• در آرتروپلاستی آرنج خرابی مفصل درمان می شود .
  • درد در مفصل آرنج را درمان می کند .
  • حرکت در مفصل آرنج به نرمی و بدون درد صورت می گیرد .
  • بهترین درمان برای آرتروز آرنج می باشد .
  • با این روش می توان تغییرات بد ایجاد شده در مفصل آرنج را درمان نمود .

نکات مهم قبل از جراحی آرتروپلاستی آرنج

• بیمار از 2 هفته قبل نباید هیچگونه نوشیدنی های الکل دار استفاده نماید .
  • استعمال دخانیات از یک ماه قبل از جراحی ممنوع می باشد .
  • در صورت مصرف هر گونه دارو باید به دکتر خود اطلاع دهید .
  • از مصرف مسکن قبل از جراحی خودداری نمایید .

نکات مهم بعد از جراحی آرتروپلاستی آرنج

• داروهای تجویز شده به موقع مصرف شود .
  • انجام فیزیوتراپی برای سرعت بخشیدن به مراحل درمان بسیار مناسب است .
  • مراجعه به پزشک برای بررسی شرایط بیمار بسیار مناسب می باشد .
  • از آنتی بیوتیک که توسط جراح تجویز شده برای جلوگیری از عفونت استفاده نمایید .

مراحل آرتروپلاستی آرنج

برای برطرف نمودن درد در مفصل آرنج و یا بهتر شدن حرکت مفصل آرنج از آرتروپلاستی آرنج استفاده می شود . در طی این جراحی سطح پایین استخوان بازو و همچنین قسمت بالایی استخوان خارج شده و سپس با استفاده از مفصل مصنوعی جایگزین می شود .

در مفصل مصنوعی دو دسته بلند قرار دارد که یکی از آنها در استخوان بالایی و دیگری در استخوان پایین قرار می گیرد و سپس با استفاده از چسب مخصوص که سیمان استخوانی نامیده می شود به یکدیگر متصل می شوند .

عوارض آرتروپلاستی آرنج

یکی از مهم ترین نکاتی که در آرتروپلاستی آرنج مورد توجه می باشد، این است که باید حتما توسط جراح ارتوپد ماهر و باتجربه انجام شود . در غیر اینصورت امکان عفونت وجود خواهد داشت .

هرچه مهارت جراح ارتوپد بیشتر باشد عوارض و خطراتی که به علت جراح ایجاد می شود به شدت کاهش می یابد .
دکتر پویان علوی نژاد یکی از بهترین متخصص ارتوپد در اهواز می باشد . جهت دریافت مشاوره از دکتر علوی نژاد با شماره ۰۶۱۳۳۹۱۶۲۳۳ تماس حاصل نمایید

مزایای آرتروپلاستی آرنج

استفاده از آرتروپلاستی آرنج یکی از روش های مناسب برای بیمارانی می باشد که در مفصل آرنج خود دچار مشکل می باشند . آرتروپلاستی آرنج دارای مزایای زیادی می باشد . مانند :

• انجام آرتروپلاستی آرنج یکی از مناسب ترین روش ها برای کاهش درد می باشد .
  • امکان حرکت دادن بعد از آرتروپلاستی آرنج ، تسهیل می گردد .
  • اکثر مشکلات موجود در مفصل آرنج ، بعد از این جراحی برطرف می شود .

کاندیدای آرتروپلاستی آرنج

تقریبا تمام افرادی که تمام روش های غیر جراحی را انجام داده اند ولی درد آنها کاهش نیافته از این روش می توانند برای درمان مشکل خود استفاده نمایند .

هزینه آرتروپلاستی آرنج

برای برآورد هزینه آرتروپلاستی آرنج بهتر است به جراح ارتوپد مراجعه نمایید . زیرا ابتدا باید جراح وضعیت شما را بررسی نماید و روش های غیرجراحی مناسب با وضعیت شما را امتحان نموده و در صورتی که این روش ها برای کاهش درد تاثیر گذار نباشد از جراحی آرتروپلاستی آرنج استفاده می نمایند .

سایر مقالات دکتر علوی نژاد
آرتروسکوپی زانو