کاندید آرتروسکوپی زانو

گاهی ممکن است برای شما پیش بیایید که در هنگام راه رفتن، بالا و پایین رفتن از پله، انجام برخی از حرکات عادی روزانه دچار درد در زانو های خود شده باشید، این درد ممکن است از درد خفیف تا بسیار شدید پیش برود . گاهی نیز روش های درمانی برای  درمان و رفع زانو درد و خود را امتحان کرده  باشید و نتیجه ای مورد نظر یافت نشده باشد. در این مرحله ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید . یکی از روش های جراحی مورد استفاده، آرتروسکوپی زانو می باشد.  اما چه کسانی کاندید جراحی آرتروسکوپی زانو هستند؟

جراحی آرتروسکوپی زانو

کاندید آرتروسکوپی زانو

افرادی که دچار ایجاد مشکل در زانو خود هستند، و با کمک دارو درمان و انجام فعالیت های فیزیوتراپی نمی توان مشکلات آن ها را رفع نمود، از طرفی این مشکلات به مرحله جدی نرسیده و در همان مراحل ابتدایی قرار دارند می توان به کمک روش آرتروسکوپی زانو اقدام به انجام آن نمود.

لازم به ذکر است که انتخاب نوع درمان به نظر جراح ارتوپدی شما دارد. بنابراین جراح در یک جلسه مشاوره بعد از معاینه شما، مشاهده تصاویر زانو شما و … می تواند مناسب بودن این روش جراحی را برای شما بیان کند

برای برقراری ارتباط با دکتر پویان علوی نژاد می توانید با شماره ۰۶۱۳۳۹۱۶۲۳۳ تماس حاصل فرمایید .
پیج اینستاگرام دکتر پویان علوی نژاد

انواع روش های درمان زانو درد

دارو درمانی

یکی از اولین مراحل درمان زانو درد استفاده از دارو درمانی می باشد. به دلیل از بین روفتن غضروف ها، در این مرحله داروهایی استفاده می شود که غضروف سازی انجام دهند، همچنین برای کاهش درد از مسکن نیز استفاده می شود. با توجه به میزان درد می توان از مسکن های قوی تری استفاده نمود.

فیزیوتراپی

انجام برخی حرکات ورزشی طبق اصول و زیر نظر پزشک، انجام فیزوتراپی جهت تقویت عضلات و … از دیگر اقداماتی است که متخصص ارتوپدی برای شما لازم و ضروری می داند. این جلسات بر اساس مرحله درمان، نوع مشکل و میزان اسیب های وارد شده تعیین می گردد.

آرتروسکوپی زانو

یکی از روش های جراحی برای رفع درد زانو، استفاده از جراحی آرتروسکوپی زانو می باشد. در طی این روش برش کوچکی به اندازه ۳ تا ۵ سانتی متر در زانو ایجاد می شود و یک دوربین از طریق این برش وارد زانو می گردد و سپس از برش دیگر ابزاری برای اعمال تغییرات وارد زانو می شود. جراح ارتوپدی شما می توانند از طریق مانیتور مشکلات موجود در زانو را مشاهده کرده و با ابزار مخصوص خود اقدام به برطرف نمود آن ها نماید .

شایان ذکر است هزینه آرتروسکوپی زانو، دوره نقاهت بعد از آرتروسکوپی زانو، عوارض آرتروسکوپی زانو، عفونت بعد از آرتروسکوپی زانو نسبت به سایر جراحی های زانو بسیار کمتر می باشد.

این روش اصولا برای بیمارانی کاربرد دارد که مشکلات زانو ان ها به راحتی قابل حل شدن نیست و غضروف زانو به طور کامل از بین رفته است.

چهار × 5 =