راه رفتن بعد از عمل تعویض مفصل زانو

یکی از سوالات متداول جراحی تعویض مفصل زانو، راه رفتن بعد از این عمل می باشد. افرادی که بنا به دلایل متفاوتی جراحی تعویض مفصل زانو داشته اند، در مورد زمان بازگشت به محیط کار و یا راه رفتن بعد از عمل تعویض مفصل زانو، می پرسند.

چه زمان بعد از تعویض مفصل زانو می توان راه رفت؟

زمان راه رفتن بعد از عمل تعویض مفصل زانو در هر فرد بسته به نوع جراحی، شرایط جسمانی و سن بیمار، نتایج حاصل از جراحی و … متفاوت می باشد. اما به طور معمول فرد اگر مشکل خاصی بعد از جراحی نداشته باشد می تواند در روزهای ابتدایی بعد از عمل با استفاده از ابزار کمکی مانند عصا و واکر راه رفتن خود را آغاز کند.

رفته رفته با انجام فیزیوتراپی های منظم فرد توانایی بیشتری در راه رفتن کسب می کند و می تواند بعد از چند هفته بدون عصا و واکر راه برود.

چه زمان بعد از تعویض مفصل می توان راه رفت

چه زمان می توان به سرکار رفت؟

اگر جراحی تعویض مفصل زانو داشته اید، بعد از ۶ هفته می توانید به محیط کار خود بازگردید و امور خود را از سر بگیرید. اما لازم است یک سری نکات مراقبتی که در مقاله ی مراقبت های بعد ازتعویض مفصل زانو بیان شد؛ را همواره مد نظر قرار دهید. به طور مثال:

• از نشستن های طولانی مدت دوری کنید.
  • از ایستادن به مدت طولانی پرهیز کنید.
  • خودداری از بالا و پایین شدن های مکرر از پله ها و سطوح ناهموار
  • بلند کردن اجسام سنگین ممنوع می باشد.
راه رفتن بعد از تعویض مفصل زانو

علت درد بعد از تعویض مفصل زانو

درد بعد از تعویض مفصل زانو طبیعی است. معمولا جراح زانو هنگام ترخیص بیمار از بیمارستان، داروهای مسکن و آنتی بیوتیک برای او تجویز می نماید.

داروهای مسکن درد فرد را کمتر می کنند و آنتی بیوتیک ها نیز احتمال ایجاد عفونت مفصل جراحی شده را کاهش می دهند.

اگر شدت درد به قدری بود که با مصرف مسکن کاهش نیافت بهتر است هرچه سریع تر جراح خود را مطلع کنید و برای بررسی های بیشتر به نزد او بروید.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

انجام نرمش های فیزیوتراپی بعد از عمل تعویض مفصل زانو می تواند دامنه ی حرکتی مفصل جراحی شده را تقویت کند و دوره ی نقاهت را کوتاه تر سازد.

افرادی که تجربه تعویض مفصل زانو داشته اند می توانند در هفته های اول بعد از عمل جراحی از پله ها بالا و پایین بروند. این بالا و پایین شدن از پله ها اگر به صورت درست انجام شود، حکم فیزیوتراپی بعد از عمل تعویض مفصل زانو را دارد.

• نکته ای که در هنگام تردد از پله ها باید مد نظر قرار دهید این است که؛ برای بالا و پایین رفتن از پله ها ابتدا پای سالم خود را روی پله قرار دهید و سپس به دنبال آن پای جراحی شده ی خود را روی پله بگذارید.

چکیده مطلب

راه رفتن بعد از عمل تعویض مفصل زانو سوال بسیاری از بیمارانی است که این جراحی را تجربه کرده اند. معمولا جراح تعویض مفصل زانو، اطلاعات مراقبتی لازم بعد از عمل را، در اختیار شما قرار می دهد.

لازم به ذکر است در ابتدا برای راه رفتن خود از وسایل کمکی مانند واکر و… استفاده نمایید و به گفته های پزشک خود گوش کنید تا دچارمشکل حرکتی نشوید.

5 × یک =