ارتوکین تراپی

افراد  بسیاری هستند که با افزایش سن با مشکل آرتروز مواجه می شوند و به دنبال آن علائمی مانند درد و تورم بروز پیدا می کند که در برخی از موارد می تواند بسیار دردناک باشد . آرتروز به معنای ساییدگی مفصل می باشد که می تواند محدودیت حرکت در آن مفصل ایجاد نماید امروزه برای درمان آرتروز روش های مختلفی ارائه شده است که بهترین و تاثیر گذار ترین روش درمانی ارتوکین تراپی شناخته شده است که در ادامه مطلب در رابطه با این روش درمانی توضیحات لازم داده شده است .

ارتوکین تراپی متد جدید درمان آرتروز به صورت هوشمند از آلمان است که در حال حاضر بعنوان بهترین روش درمانی آرتروز شناخته شده است که نتایج بسیار درخشانی را برای بیمارانی که با مشکل آرتروز مواجه هستند بوجود آورده است .

با روش درمانی ارتوکین تراپی می توان علائم و نشانه های آرتروز مانند درد، تورم ، محدودیت در حرکت و … را به طور کامل با یک یا چند جلسه درمانی برطرف کرد .

در اصطلاح به ازبین رفتن غضروف مفصلی استئوارتریت گفته می شود، عوامل مختلفی می تواند باعث بروز این بیماری شود و موجب اختلال عملکرد و درد و تورم در ناحیه مفصل شود . افزایش تولید سیتوکین ها بخصوص اینترلوکین۱ ( یک خانواده مهم از اینترلوکین‌های بدن است که از گلبولهای سفید ترشح می‌شوند و نقش مهمی را در ایمنی بدن و پاسخ های التهابی ایفا می کند .)  یکی از علت های اصلی بروز استئوارتریت یا آرتروز است .  ارتوکین که در درمان آرتروز بکار گرفته می شود یک متابولیت طبیعی مشتق از خون بیمار است که شامل فاکتورهای رشد می باشد که می تواند با تزریق در ناحیه مورد نظر با اثرات شدید اینترلوکین۱ مبارزه کند .

ارتوکین تراپیدر این روش درمانی  فاكتورهای رشد و پروتئين های ضد التهابی از خون بيمار گرفته می شود و در مفصل مورد نظر تزریق می شود ، کمبود پروتئین در تحلیل حجم غضروف های مفاصل نقش بسیار عمده ای دارد که با انجام این تزریق به طور کامل می توان این مشکل را برطرف کرد .

التهاب ناشی از اینترلوکین۱ به طور کامل با روش درمانی ارتوکین تراپی از بین می رود . فاکتورهای رشد موجود در ماده تزریقی به مفصل باعث کاهش درد، تورم، بهبود عملکرد و بازتوانی مفصل می شود

با انجام تحقیقات فراوان در زمینه درمان آرتروز ارتوکین تراپی بعنوان بهترین و اصلی ترین روش درمانی آرتروز شناخته شده است که نتایج آن بسیار ماندگار و طولانی مدتی می باشد ، تا کنون روش های درمانی مختلفی برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گرفت که بطور کامل علائم و نشانه های آرتروز را درمان نمی کرد و بعد از گذشت مدتی دو مرتبه بیمار با درد و تورم ناشی از آرتروز مواجه می شد اما امروزه با بکارگیری ارتوکین تراپی به طور کامل می توان آرتروز را درمان کرد و نتایج بسیار درخشانی را دریافت کرد.

ارتوکین تراپی یکی از روش های حساسی می باشد که نیاز به دقت و مهارت بالای جراح دارد دکتر پویان علوی نژاد ، متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو تجربه بالایی را در این روش درمانی دارند و می توانند با بکارگیری این روش درمانی ، نتایج بسیار ماندگاری را برای بیماران عزیز خود به همراه آورند .از طریق شماره ۰۶۱۳۳۹۱۶۲۳۳ می توانند مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

روش درمانی ارتوکین تراپی که بعنوان سرم ضد التهاب درمان کنند آرتروز شناخته شده است مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می باشد در ادامه مطلب در رابطه با فواید و مزایای روش درمانی ارتوکین تراپی توضیحاتی داده می شود .

ارتوکین تراپی جایگزین بسیار مناسبی برای سایر روش های درمانی آرتروز می باشد که نتایج آن بسیار طولانی مدت و ماندگاری است . با استفاده از این روش درمانی دیگر نیازی به جراحی تعویض مفصل نمی باشد مگر در شرایطی که آرتروز بسیار شدید باشد

ارتوکین تراپیمزایای ارتوکین تراپی

در مقایسه با سایر روش های درمانی دیگر که برای آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد ارتوکین تراپی دارای مزایا بسیار بیشتری می باشد که به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد :

1. ماده تزریقی در مفصل، از نظر بیولوژیکی کاملا سازگار با بدن می باشد در نتیجه این روش درمانی هیچ گونه عارضه ای را برای بیمار به وجود نمی آورد .
  2. نتایج حاصل از ارتوکین تراپی بسیار طولانی مدت و ماندگار می باشد .
  3. فرآیند التهاب با انجام این تزریق به مرور زمان متوقف می شود .
  4. بهبود عملکرد مفاصل
  5. ارتقا بخشیدن دامنه حرکتی مفصل

طبق تحقیقات انجام شده جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می رود و این افراد به مرور زمان با مشکلات حرکتی مواجه می شوند که می تواند همراه با احساس درد باشد . برای برطرف کردن این مشکل روش های درمانی مختلفی ارائه شده است که برخی از این روش ها درمان دارویی و شیمیایی می باشد که می تواند باعث بروز عوارض احتمالی شود. به همین علت است که استقبال چندانی از این روش های درمانی نشده است . آرتروز بیماری است که اکثر افراد مسن با آن مواجه می شوند درمان آرتروز با ارتوکین تراپی بعنوان آخرین درمان این بیماری به حساب می آید که موفقیت بزرگی را کسب کرده است و هیچ گونه عارضه ای را برای بیمار به همراه نمی آورد . بیماران عزیزی که با مشکل آرتروزمواجه هستند و به دنبال یک روش درمانی موفقی می باشند تا از علائم و نشانه های این بیماری رهایی پیدا کنند می توانند برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در رابطه با ارتوکین تراپی از طریق راه های ارتباطی سایت اقدام نمایند .

سایر مقالات ارائه شده:

درمان آرتروز