آرتروسکوپی مچ پا

درد در ناحیه مچ پا یکی از دردناک ترین مشکلات مفصلی می باشد . آیا عوامل ایجاد کننده دردهای مفصلی در مچ پا را می دانید ؟؟؟ آیا از آرتروسکوپی مچ پا اطلاعی دارید ؟ با ادامه مطلب مراه باشید تا به تمام سوالات خود پاسخ دهید .

آرتروسکوپی مچ پا

در واقع آرتروسکوپی مچ پا یک جراحی کم تهاجم می باشد . گاهی مشکلات ایجاد شده در مچ پا باعث آسیب رسانی به مفصل می شود ، گاهی نیز موجب می شود استخوان اضافه در این قسمت ایجاد شود بنابراین برای درمان مشکلات در ناحیه مچ پا سریعا اقدام نمایید .

مراحل انجام آرتروسکوپی مچ پا

در جراحی آرتروسکوپی مچ پا مانند آرتروسکوپی زانو و آرتروسکوپی لگن از دستگاهی به نام آرتروسکوپ استفاده می شود . این دستگاه شامل یک لوله باریک می باشد و انتهای آن دارای دوربین کوچک است . این دورین به مانیتور متصل می شود و جراح ارتوپدی می تواند در تمام مراحل جراحی جزئیات بدن بیمار را در داخل مانیتور مشاهده نماید .

در این جراحی برش های بسیار کوچک می باشد . دستگاه آرتروسکوپ از یک برش کوچک داخل بدن بیمار قرار می گیرد و از برشی دیگر نیز وسایل لازم برای جراحی قرار می گیرد .

مهمترین اهداف آرتروسکوپی مچ پا

مشکلات ایجاد شده در مچ پا گاهی بسیار دردناک می باشند به قدری که بیمار قادر به حرکت پای خود نمی باشد و از انجام فعالیت های روزمره خود باز می ماند . مهمترین هدفی که در جراحی آرتروسکوپی مچ پا به آن می پردازند درمان تمام مشکلات در این قسمت می باشد .

دکتر پویان علوی نژاد ، بهترین جراح ارتوپدی در اهواز می باشد . جهت دریافت هرگونه مشاوره از دکتر علوی نژاد با شماره  ۰۶۱۳۳۹۱۶۲۳۳  تماس حاصل نمایید .

کاربرد آرتروسکوپی مچ پا

برای درمان بسیاری از مشکلات مفصلی که ایجاد می شود می توان از آرتروسکوپی مچ پا استفاده نمود . مانند :

آرتروز مچ پا

یکی از مواردی که بیماران بسیار درگیر آن می شوند آرتروز در مچ پا می باشد .

شکستگی مچ پا

در جراحی آرتروسکوپی مچ پا می توان قرارگیری دقیق استخوان را بررسی نمود و در صورت وجد مشکل اقدام به رفع آن کرد .

پایدار نبودن مچ پا

در برخی مواقع ممکن است که رباط های مچ پا دچار شکستگی شوند . این کشیدگی باعث بی ثباتی در مفصل می شود . در این شرایط ممکن است مچ پا دپار تورم و درد شود . به علت آسیب وارد شده در هنگام خم کردن مچ پا دچار مشکل گردد .

فیبروز مفصلی

محل زخم ممکن است باعث پارگی در ناحیه مفصلی شود . این مشکل باعث ایجاد درد و گرفتگی م شود . فیبروز یا همان آرتروفیبروز یکی از مشکلاتی است که برای درمان از آرتروسکوپی مچ پا استفاده می شود .

عفونت

عفئونت های شدید با استفاده از دارو درمانی و مصرف آنتی بوتیک ها از بین نمی روند و گاهی برای رفع آن ها نیاز به آرتروسکوپی مچ پا می باشد .

نقص‌ های استئوکندرال

در اثر پیچ خودگی مچ پا ممکن است مفصل مچ پا دچار آسیب شود . در این مورد ممکن است بیماران صدایی از پای خود بشنوند . برای تشخیص این مشکل از معاینه و تصویربرداری استفاده می شود .

کاندیدای مناسب آرتروسکوپی مچ پا

جراح ارتوپدی ابتدا از روش های غیرجراحی برای درمان مشکل بیمار استفاده می کند ،  برخی از روش های شامل ورزش های خاص ، فیزیوتراپی ، دارو درمانی و … می باشد . اگر بیمار از این روش ها  نتیجه مطلوب کسب ننمود و درد آن نیز زیاد باشد جراح ارتوپدی از یکی از روش های جراحی مانند آرتروسکوپی مچ پا استفاده می کند . این روش یکی از بهترین روش درمانی برای افرادی می باشد که دچار عفونت و آسیب در ناحیه مفصلی خود شده اند .

افدامات قبل از جراحی آرتروسکوپی مچ پا

اقدامات بعد از جراحی آرتروسکوپی مچ پا

• مصرف دخانیات از ۱ ماه قبل از جراحی ممنوع است
  • مچ جراحی بهتر است بالا قرار بگیرد .
  • حداقل از ۲ هفته قبل از جراحی از نوشیدنی های الکل دار استفاده نشود .
  • داروهای تجویز شده توسط جراح ارتوپدی را به موقع مصرف نمایید .
  • شب قبل از جراحی استراحت لازم داشته باشید
  • استفاده از فیزیوتراپی برای سریع شدن وضعیت بیمار بسیار مهم می باشد .
  • در صورت مصرف هر گونه دارویی ابتدا به چراح خود اطلاع دهید .

عوارض جراحی آرتروسکوپی مچ پا

هر جراحی ممکن است شامل عوارض باشد . برخی این عوارض به دلیل رعایت نکردن نکات لازم توسط بیمار انجام میشود . برخی داروهایی که توسط جراح ارتوپدی تجویز می شود برای جلوگیری از عفونت باید به موقع مصرف گردد .

همچنین گاهی مشکلات به علت بی تجربه بودن جراح ارتوپدی رخ می دهد . بنابراین در انتخاب جراح ارتوپدی خوب نهایت دقت را داشته باشید .

هزینه آرتروسکوپی مچ پا

برای بدست آوردن هزینه آرتروسکوپی مچ پا ابتدا نزد جراح ارتوپدی مراجعه نمایید . جراح ارتوپدی ابتدا باید بیمار را معاینه کرده و بعد از بررسی مشکل بیمار هزینه آرتروسکوپی مچ پا را به بیمار اطلاع دهد .

سایر مقالات دکتر علوی نژاد
آرتروسکوپی زانو