آرتروسکوپی مچ دست

امروزه بسیاری از افراد به دنبال درمان درد مچ دست خود می باشند . آیا این افراد از دلایل ابتلا به مشکلات در مچ دست اطلاعی دارند ؟ آیا انواع روش های درمانی برای این مشکل را می دانند ؟ آیا از آرتروسکوپی مچ دست اطلاعات کافی دارند ؟؟؟ برای پاسخ به تمام سوالات خود با ادامه مطلب همراه باشید .

آرتروسکوپی مچ دست

یکی از روش های درمان مشکلات ارتوپدی ، استفاده از روش آرتروسکوپی می باشد . از این روش برای از بین بردن درد های مچ دست نیز می توان استفاده نمود . همانطور که در آرتروسکوپی لگن گفته شد ، به علت برش های کوچک در آرتوسکوپی مچ دست دوره نقاهت این روش بسیار کم می باشد . در ادامه مطلب صحبت های دکتر پویان علوی نژاد در رابطه با مراحل انجام آرتروسکوپی مچ دست و معایب این روش را مطالعه نمایید .

مراحل انجام آرتروسکوپی مچ دست

در این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود . بعد از انجام بی حسی ، جراح ارتوپد شکاف های کوچکی روی سطح پوست بیمار ایجاد می کند . از این شکاف دستگاه آرتروسکوپ داخل بدن انسان قرار می دهد . این دستگاه شامل یک یک لوله باریک می باشد که انتهای آن یک دوربین کوچک قرار گرفته است و این دوربین به مانیتور متصل می شود و در تمام طول جراحی پزشک می تواند داخل بدن انسان را مشاهده نماید . از شکاف دیگری ابزار های مخصوص برای جراحی وارد بدن انسان می شود . جراح ارتوپدی با مشاهده مشکل ایجاد شده با استفاده از وسیله مخصوص می تواند اقدام به رفع مشکل نماید .

دلایل استفاده از آرتروسکوپی مچ دست

باید توجه نمود که برای درمان مشکلات مفصلی ابتدا متخصص ارتوپدی روش های غیر جراحی مانند دارو درمانی ، استفاده از ورزش های مخصوص ، فیزیوتراپی و … را برای درمان بیماری استفاده می نماید ، سپس اگر روش های غیر جراحی نتیجه مطلوب نداشته باشند و مشکل بیمار رفع نشده باشد از روش های جراحی برای درمان مشکل بیمار استفاده می شود . از آرتروسکوپی مچ دست برای درمان مشکلات زیادی می توان استفاده نمود ، در ادامه چند مورد از مهم ترین دلایل استفاده از آرتروسکوپی مچ دست را بیان خواهیم نمود :

درمان درد مزمن در مچ دست

یکی از رایج ترین دلایل استفاده از آرتروسکوپی مچ دست برای دردهای شدید در این قسمت می باشد .همانطور که برای رفع مشکلات شدید درزانو ازآرتروسکوپی زانو استفاده می شود . گاهی درد های شدید مفصلی با دارو و ورزش و فیزیوتراپی درمان نشده و بهترین روش برای رفع مشکل آنها آرتروسکوپی مچ دست می باشد .

شکستگی در مچ دست

در هنگام شکستگی اگر قسمتی از استخوان داخل مفصل در ناحیه مچ دست آسیب دیده باشد ، می توان با استفاده از آرتروسکوپی به درمان این مشکل پرداخت .

گانگلیون مچ دست

با استفاده از آرتروسکوپی می توان ریشه عمیقی که در کیست کامگلیون وجود دارد را درمان نمود . در این روش از بیشتر شدن آن می توان پیشگیری نمود .

درمان پارگی رباط

پارگی رباط ها که به آن لیگامان نیز گفته می شود با برقراری اتصال در دو طرف مفاصل موجب پایداری در آن می شوند .

درمان سندروم کارپ

یکی از دلایل بی حسی و گزگز نمودن دست ها مشکل سندروم کانال کارپ می باشد . این مشکل به دلیل فشار زیادی که به عصاب وارد می شود ، ایجاد می گردد . برای درمان این مشکل نیز می توان از آرتروسکوپی مچ دست استفاده نمود .

اقدامات مهم قبل از آرتروسکوپی مچ دست

اقدامات مهم بعد از آرتروسکوپی مچ دست

• به بیمار توصیه می شود ۴ هفته قبل از جراحی از مصرف دخانیات خودداری نماید .
  • دو الی سه روز مچ دست بالا نگه داشته شود .
  • چند هفته قبل از جراحی از الکل استفاده نشود .
  • استفاده از مسکن و آنتی بیوتیک برای بیمار توصیه نمی شود .
  • برای کاهش تورم می توان از روش سرمای موضعی استفاده نمود .
  • استفاده از فیزیوتراپی برای درمان سریعتر بسیار موثر می باشد .
  • در صورت مصرف هرگونه دارو باید به متخصص ارتوپدی خود اطلاع داده شود .
  • پانمسانی که روی محل جراحی قرار گرفته شده باید مرتب تعویض شود .

عوارض آرتروسکوپی مچ دست

عوارض در آرتروسکوپی مچ دست بسیار کم می باشد گاهی و ممکن است گاهی مشکلات به علت عدم تجربه جراح ارتوپدی رخ دهد . بنابراین در انتخاب جراح ارتوپد خوب نهایت دقت را داشته باشید .

در صورت ماهر بودن جراح ارتوپدی مشکلاتی مانند عفونت و تورم بعد از جراحی به میزان زیادی کاهش می یابد . دکتر پویان علون نژاد ، جراح و متخصص ارتوپدی ، یکی از بهترین جراح ارتوپدی در اهواز می باشد . جهت انجام مشاوره با شماره ۰۶۱۳۳۹۱۶۲۳۳ تماس حاصل نمایید .

هزینه جراحی  آرتروسکوپی مچ دست

برای برآورد هزینه جراحی آرتروسکوپی مچ دست ، باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید تا ابتدا نوع مشکل شما بررسی شود و سپس بعد از تشخیص استفاده از آرتروسکوپی مچ دست هزینه انجام جراحی به شما اطلاع داده می شود .

سایر مقالات دکتر علوی نژاد
آرتروسکوپی زانو