آرتروسکوپی لگن

دلیل درد های شدید در ناحیه لگن را نمی دانید ؟ آیا برای رهایی از درد مفصل لگن روش های مختلفی را امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید ؟ آیا از جراحی آرتروسکوپی لگن اطلاعات کافی ندارید ؟ با ادامه مطلب همراه باشید تا به تمام سوالات خود پاسخ دهید .

آرتروسکوپی لگن

آرتروسکوپی لگن چیست

آرتروسکوپی لگن یکی از روش های مناسب برای درمان مشکلات در مفاصل لگن می باشد . متخصص ارتوپدی برای مشکلات ایجاد شده در مفصل لگن ابتدا روش های غیر جراحی را امتحان می کند . در صورت جواب ندادن روش های غیر جراحی مانند انجام فیزیوتراپی ، انجام فعالیت های ورزشی مناسب ، استفاه از مسکن و … متخصص ارتوپدی روش های جراحی را برای برطرف نمودن مشکل بیمار استفاده می کند . یکی از رایج ترین روش ها برای جراحی مفصل لگن ، آرتروسکوپی لگن می باشد .

مراحل انجام آرتروسکوپی لگن

سپس بیمار توسط متخصص بیهوش می شود . برای جراحی آرتروسکوپی لگن از دستگاه آرتروسکوپ استفاده می شود . در این قسمت با استفاده از دوربینی که داخل بدن بیمار قرار می دهند تمام قسمت ها را مشاهده می نمایند و در صورت مشاهده مشکل با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به برطرف نمودن این مشکل می نمایند .

جراحی آرتروسکوپی لگن نسبت به آرتروسکوپی زانو و آرتروسکوپی شانه رایج نمی باشد و فقط در شرایط خاص از این نوع جراحی استفاده می شود .

کاربرد آرتروسکوپی لگن

همانطور که اشره شد ابتدا متخصص ارتوپدی باید از روش های غیر جراحی استفاده نماید و سپس در صورت نتیجه نگرفتن از این روش و حاد بودن وضعیت بیمار ، آرتروسکوپی لگن  را انجام دهد .

باید توجه داشته باشید که برای انجام آرتروسکوپی لگن حتما نزد متخصص ارتوپد ماهر مراجعه نمایید تا خطرات احتمالی که به علت مشکل در تسلط نداشتن پزشک ایجاد شده است رفع گردد .
دکتر پویان علوی نژاد ، از بهترین متخصص ارتوپدی در اهواز می باشد . جهت دریافت مشاوره از دکتر علوی نژاد با شماره ۰۶۱۳۳۹۱۶۲۳۳ تماس حاصل نمایید .

دلایل استفاده از آرتروسکوپی لگن

جراحی آرتروسکوپی لگن را می توان برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده نمود . با ادامه مطلب همراه باشید تا با برخی از این کاربرد ها آشنا شوید :

• هنگامی که استخوان ران بزرگ شود موجب برخورد حفره های استخوان می گردد . در نهایت موجب آسیب جدی شده که برای رفع آن از روش آرتروسکوپی لگن استفاده می شود .
  • وجود ساییدگی به علت خارج شدن تاندون از محل خود یکی از دلایل انجام آرتروسکوپی لگن است .
  • رفع خرابی ناشی از لابروم .
  • رفع مشکل سینوویت که باعث التهاب بافت در اطراف مفسل می گردد .
  • برای درمان ساییدگی های مختلف
  • یکی از رایج ترین مشکلاتی که با جراحی آرتروسکوپی لگن درمان می شود ، عفونت های مفصل لگن می باشد .
  • در صورت مصرف هر گونه داروی خاص با متخصص ارتوپد خود مشورت نمایید تا درصورت نیاز اقدام به قطع و یا جایگزینی دارو نماید .

ریکاوری قبل از جراحی آرتروسکوپی لگن

جراحی آرتروسکوپی لگن به صورت سرپایی انجام می شود . بنابراین در این جراحی نیازی به مراقبت و بستری شدن ندارد و بعد از جراحی بیمار می تواند به منزل باز گردد .

اقدامات قبل از جراحی آرتروسکوپی لگن

اقدامات بعد از جراحی آرتروسکوپی لگن

• از ۲ هفته قبل از جراحی نباید از جراحی نباید سیگار مصرف نماید .

• حتما از فیزیوتراپی برای بهتر شدن شرایط بیمار استفاده شود .

• مصرف الکل چند هفته قبل از جراحی ممنوع می باشد .

• برای تسکین درد های ناشی از جراحی بهتر است که از داروهای مسکن تحویز شده را به موقع مصرف نمایید .

• از مسکن و داروهای ضد التهاب استفاده نشود .

• راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه از ۲ هفته بعد از جراحی بلامانعه می باشد .

• انجام ورزش های حرفه ۳ ماه بعد از جراحی می تواند انجام شود .

هزینه جراحی آرتروسکوپی لگن

برای برآورد هزینه آرتروسکوپی لگن باید ابتدا بیما توسط متخصص ارتوپد خوب معاینه شود . بعد از اینکه پزشک ازدنتیجه ندادن روش های غیر جراحی برای بیمار اطمینان کسب نمود می تواند با استفاده از نوعمشکل بیمار و بررسی شرایط مفصل لگن در بیمار هزینه انجام جراحی آرتروسکوپی لگن را محاسبه نموده و به بیمار اطلاع دهد .

سایر مقالات دکتر علوی نژاد
آرتروسکوپی زانو